RESPONSABILITAT DEL CONSORCI DE COMPENSACIÓ D´ASSEGURANCES
inici · especialiTATs · responsabiliTAT civil · RESPONSABILITAT DEL CONSORCI DE COMPENSACIÓ D'ASSEGURANCES
Acudeixi a TORO PUJOL ABOGADOS, per conèixer si el Consorci ha de rescabalar-li davant alguns dels fets que li hem descrit.
Realitzi una consulta sense compromís:
Què és Consorci de Compensació d'Assegurances?
És coneguda per donar cobertura a aquells vehicles l’assegurament dels quals refusen les restants companyies asseguradores. |
El Consorci de Compensació d'Assegurances és una entitat pública empresarial, adscrita al Ministeri d’Economia i Hisenda, el qual desenvolupa diverses activitats en benefici de d’interès general.
En aquest sentit, el CCS és conegut per donar cobertura a aquells vehicles l’assegurament dels quals refusen les restants companyies asseguradores pel gran reg que comporten, per exemple, ciclomotors conduïts per menors d’edat.
D’igual forma, el CCS és conegut per assumir les indemnitzacions pels danys i perjudicis soferts -lesions temporals (dies de baixa), perjudici estètic, seqüeles i lucre cessant- en un accident amb un vehicle del que es desconeix la identitat del seu titular (vehicle desconegut) així com per un vehicle en circular sense tenir contractat l´assegurança obligatòria per responsabilitat civil.
En un altre àmbit, el CCS adquireix gran rellevància en concòrrer l’anomenat risc extraordinari (catàstrofes naturals com: inundacions extraordinàries, terratrèmols, sismes submarins, erupcions volcàniques, tempestat ciclònica atípica i caigudes de cossos siderals i aeròlits), suposats en els quals, de concòrrer diversos requisits (entre els quals destaca el que la víctima tingui contractat un segur en el qual s’excloguin aquests riscos extraordinaris) el CCS indemnitzarà als perjudicats per la concurrència d’aquests riscos.
Finalment, i tot i que afortunadament són poc freqüents, destaquen les indemnitzacions derivades de danys ocasionats violentament com a conseqüència de terrorisme, rebel·lió, sedició, motí i tumult popular o fets o actuacions de les Forces Armades o de les Forces i Cossos de Seguretat en temps de pau.
|
|
|